CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, June 11, 2008

perjalanan hidup haku....


dalam hidup haku selama 25 tahun lebih sket nihhh...aku dh lalu mcm2 gak ahh..ader yg best nnnn of course lah yg serabai..siott jek kann..ms skolah dulu ader gak ah yg rapat smpai skang..

ima n asa....

dak pompuan dua owang nih lah yg slalu accompanied aku sepanjang aku bekejer nih or lebih tepat lg...sepanjang aku dh menetap balik kat pasir gudang nih..heheh..g tgk wayang...makan2...lepakssssssss...n byk ah mender2 yg sronoks...keh3x..tak tau ahh smpai biler lg keseronokkan ini akan brlangsung..ktrg kenal dr form 4 till now...

ckp pasal form 4......

  • satu hari ms di tingkatan 4.......

ms aku muler2 daftar kat smkpg2 nihhh..aku dh senoneng..bkn aper..malas tol nk suaikan diri kat skolah baru..bosann gler nak introduce diri seh........'hmmm..sy ain..dak baru"..brkali2..mcm bangang jek..dh ah ms baru-baru tuh..takder kwn..seminggu haku sowang2 g rehat..sowang2 baliks skolah..sumer owang wat bodoh jek ngan haku...

siap ader laks dak kelas laen yg wat kontroversi pasal haku..ckp haku kuar asrama coz kena buang..tu yg kena g skolah biasa...hek ena..tak alih2 jek..tak semekom..tak aper..tetiber wat citer pasal haku..tp..tu ar salah satu kenangan ms aku form 4...balik pd story aku yg sowang2 seminggu lebih ms br masuk skolah kann..ader ke patut dorg buli2 haku..kengkonon minggu orientasi haku lahh..mcm setan...dorg ms tuh..tak tau lg yg haku ader sket mengong..hak2..ader ker ckp yg haku nih pesen g jalan pakai bj kurung n tudung labuhhh..pehhh silap besar sehhh..gua???..jejalan pakai bj kurung???..angguk!!...oohhh..tula pasal dorg wat bodoh jek ngan haku!!!..siott jek...

dalam kelas....haku nih dah ahh gelak cam setann...tetiber jek ader satu hr tu..aku tegelak besor coz cikgu bm aku wat lawak..skali jek erwin ms tuh toleh blakang

"pehh...suare dier ajer"....ehh mak aih..haku nyer malu..trus diam...dlm ati...setannnn33x..nyumpah...kakaka..biler haku ingat2 balik kannn...msti tegelak sehh..yek ahh..jd bhn buli....

pastu..ader lg satu hari prcubaan utk haku...aku kan dak teknik..dlm seminggu..ader 2 hari kelas lewat..so balik dalam kul 1.45p.m...aku pun dh gelabah ahh..yek ahh..tak penah2 balik skolah naik bas tambang kannn..dulu duk asrama kena jalan kaki jek..aku bkn aperrrr...ak cumer seram nakkkkkk...."TEKANNN LOCENG!!!!".....haaaa..tu yg aku tensenkan..tak reti berenti kat maner..biler nk tekan loceng...yek ahhhh..takder member...idup sowang2...sekali...nk jd citer...aku salah tempat tekan loceng..patutnyer,haku kena tekan loceng kat area bawah umah ima n turun kat situ..tp..haku dh tekan ms kat area pokok bakau(kat area mat dadah wat pndok)......lebih bacin lagi biler org bus tupun mcm siak..g berenti kat situ...dier cakap per tau....

"dah tu..turun ahhh..kater nk turun..."

haku dgn blur nyer pun turun ahh....aku dh raser mcm anak owang bunian laks kann..turun kat situ nk balik umah dlm utan..kah3x...aper nk buat..dh naseb haku...lepas tuuuu...ngah haku jejalan ngan bowingnyer....

....dusyum!!!!!(lebeh kurang ahh bunyi trailer)..ngan lajunyer lalu...aku ms tuh tehegeh2 kat tepi jalan...lalu dgn tak semena2...tudung skolah haku tecabut dr kepala(sebenanyer..lebih tepat lg hampir trcabut ahh...tp dselamatkan oleh peniti tudung haku..so tudung tuh dh selungkup muka haku cuma tak trtanggal jek dr kepale...)so..bleh bayangkan tak..betaper malang nyer naseb haku..lg haru biler aku nengok ader 2 mat gian kat jalan brtentangan...ngah relax2 sorong "keter sorong" penuh besi buruk gelakkan haku mcm nak giler!!!..ehh mak aih..tak pasal2 nk gelak kan haku..abessss...malu tau....

hmmmm..kesudahannya..haku pun pulang dgn rasa sedeh..klakar...bowing..nnnn 1000 satu raser ahhh..sukar utk dijelaskan ngan lebih tepat....kakaka...

hak2...begitulah srba sedikit story dr ms lalu haku..kisah ms takder member kat skolah baru...



0 comments: